Mumsig lördagsmiddag.

Sitter och väntar på att middagen ska bli färdig, i ugnen står det varsin liten potatisgratäng åt mig och Chrille, kryddade efter egen smak, där inne återfinns även en fläskfile med västerbottensost inbakad i smördeg som har världens smarrigaste marinad.:D (jag har gjort den.:P) Det enda som återstår nu är att tillverka ett vitlöksmör (blanda smör och vitlök vill säga, inte möjlka kon osv osv och plantera frön osv osv) som kan avnjutas till.:D
Alltid roligt att laga godare middagar med älsklingen vid min sida på helgerna, då känns det som att det är helg på riktigt.:) Enda nackdelen är att det tar lite tid.:P Men det har man ju mer av på helgerna ändå.:D Vi har då dessutom hunnit med att vara på Secondhand shoping idag,  stadsmissionen öppnade en secondhand i skellefteåhamn idag, mycket fina och roliga saker dessutom går allt till ett gott ända mål.:) Mycket trevligt! Jag fyndade några marmor grytunderlägg i olika gråtoner.:) Sen ett lustigt halssmycke som inte Chrille tyckte var så läckret men jag gillade..:D Kommer väl någon bild på det med så småningom.:P Alla glasögon har kommit! Så det ska ju komma sånna bilder också..:P Men men, det är mycket annat som ska hinnas med också.:D haha nej. mot köket och vitlöken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0