Näthat.

Läste på aftonbladet om att Linda Rosing har fått stå ut med så mycket näthat på sin blogg, alltså folk som kommenterar negativit och elakt. Visst kan man undra om folk har för lite att göra?

Visst, jag tycker inte att hon är fantastisk att se på tv osv osv, men hur illa ska man tycka om någon innan man 1. Letar reda på dennes blogg. 2. Läser igenom den. 3. Orkar trycka på kommentera 4. Lämnar elaka kommentarer ?

Att lägga så mycket tid på något man ogillar då man kan lägga tid på det man gillar istället? Om jag inte gillar Linda Rosing så går jag inte in på hennes blogg, jag går in på en blogg som jag vill läsa istället. Eller så kanske jag läser en bok eller spenderar tid med min sambo...ja ni förstår vart jag vill komma.

Hur mogen är man då man orkar lägga tid på att vara negativ mot någon som du aldrig har träffat och troligen aldrig kommer träffa? Eller ja, hur mogen är man då man orkar lägga ner energi på att "hata" någon överhuvudtaget? Är det inte lättare att bara lämna de man ogillar i fred och bry sig om de man älskar?

DET är då den melodin som jag kör på, och kommer alltid köra på. Mer tid till det man älskar!

Mest tid till det till och med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0