Socionom Student

Ja Nu kände jag att de var dags att starta upp de här med blogg igen..
Känns som att jag gör ju faktiskt saker på dagarna och kanske kan få lite mer av intresse att skriva.:P
Jag har i alla fall börjat studera till Socionom. Kommer att ta mig 3½ år, sju terminer, innan jag kan titulera mig Socionom i och med det också akademiker. Så de kommer väl att bli en del bloggande om min väg till detta och längtan efter sommar, körkort ,bil och framtida jobb.
Började ju utbildningen den 18/1-10 så jag har typ gått sju veckor nu. Har redan blivit fullproppad av massa nya ord och uttryck och ett helt annat tanke sätt när de gäller vissa saker. Själv klart så förändras inte hela min person bara för att jag har börjat studera som en del lärare vill få det att låta. Ha.
Tyckte de var lite roligt då man i början fick höra att man inte skulle bli förskräckt om inte ens vänner och familj förstod en i sommar då man kom "hem" (främst riktigt till dom som kommer långväga ifrån då).
Man går ju inte och spottar ur sig en massa facktermer till vardags. Jag har som för mig att de kallas verklighets uppfattning? Skilja på jobb och på privat liv kanske? Skillnaden känns som att den kommer bli mer tydlig då man börjar jobba med det..Jag vet inte..Känns inte som att man blir "smartare" bara för att man KAN titulera sig akademiker..De är ju bara en titel..Inte VEM man är..Jag är och kommer alltid vara Frida. Kanske med bättre ordförråd och eventuellt med mer förståelse för personers eventuella oförmåga och kanske med mindre fördomar och mer insikt om den makt man får inom arbetet. Men fortfarande så är jag mina föräldrars dotter, min pojkväns flickvän och mina systrars syster , vänners vän. Ibland så låter de som att man kommer bli en utompluting.. Får väl se hur mycket man kommer få "äta upp sina ord" innan man har gått utbildningen. Men snälla snälla snälla.
Slå mig hårt om jag blir ett praktexemplar av de människor som vi (mina vänner mfl) har drivit med. En Akademiker som skryter om sin utbildning och får de att låta som att dom är "för mer" än oss andra.
Jag hoppas att jag kan vara en människa i mina bästa år med fötterna på jorden och huvudet i de blå som jag alltid varit.;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0