Ibland ibland ibland...

..känner man sig ganska lyckligt lottad.:)

Man har klagat över att man inte haft drickbart vatten i kranen i sommar..tänk på dem som får gå flera mil för att hitta vatten som inte ens är hälften så fräscht vatten som vi fick ur kranen då..och vi kunde koka vårat vatten så blev det drickbart, då klagade man på smaken..ILLA..

Man låter nästan som fröknarna vi hade på dagis när vi var små, då man lämnade mat på tallriken fick man höra "tänk på barnen i Afrika, dom får inte äta sig mätta varje dag", så tvingade man i sig det sista av maten och fick ont i magen..Bra va?

Att skuld belägga barn kanske inte är det bästa..men att man reflekterar över hur bra man har det i vuxen ålder tycker jag är positivt. Sverige är ett land där man har mat på bordet, tak över huvudet och vatten i kranen. Självklart finns det fattiga människor i Sverige, det finns allt möjligt miserabelt överallt. Men jag, personligen, är glad över att jag är så pass lyckligt lottad att jag har det så bra.

Sen kan man ju vara glad över icke materiella saker som att man är världens underbaraste familj, en omtänksam och varm sambo och fantastiska människor som man kan se som sina vänner! ( Ja det är ni, ta åt er.;D )

Kommentarer
Postat av: mor

Tack för det:) Jag är tacksam att vi har barn som faktiskt ser och förstår att ta vara på livet:)Sen är det ju faktiskt så att pengar gör ingen människa lycklig, man måste vara lycklig i sig själv först, annars är pengarna bara ett hinder till lycka tror jag. Jag menar inte att barnen i Afrika är lyckligare utan pengar förstås, utan när man har livets nödtorft och inte är lycklig så blir man inte lyckligare av pengar. Sen kan då barnen i Afrika varken äta eller dricka pengar, så det så:)

2011-10-18 @ 16:22:20
Postat av: Frida

Det är väl inte svårt att vara ett bra barn med bra värderingar då man har så fina föräldrar som du och far.:D Fast barnen i Afrika kan ju köpa mat och vatten för pengarna.;P Men jag förstår din mening!

2011-10-18 @ 17:33:37
URL: http://sqwan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0