Över mitt förstånd.

..vad folk kan försvåra sin situation genom att bara se hinder i vardagen..
Självklart har jag såna dagar då man tycker att världen är skit och man önskar sig mer av både det ena och det andra, ja kanske till och med mindre av något.;P
Men är det inte enklare att se det positiva med livet? Istället för att bara se alla inte:n och måsten som finns? Det kanske inte är hela världen att jag inte har råd att köpa den där soffan som jag verkligen vill ha (sparar dock till den.:P) eller att jag inte har råd att fara ut å resa eller hälsa på alla vänner som bor på andra håll..Verkligheten är så och jag kan inte göra särskilt mycket åt det förutom att gilla läget och hoppas på bättre tider, och skulle dom aldrig komma, ja, då är jag glad i nuet iallafall.
Skulle kännas rent ut sagt för gräsligt om man gick och väntade hela sitt liv på nånting som aldrig kom, så när man ligger där på sin döds bädd ska man ångra att man varit så negativ istället för att ta tillvara på livet?
Finns väl nånting som man brukar säga i stil med att Lev i nuet, kom ihåg det förflutna och se med förväntan på framtiden!
Jag lever i nuet, och är väldigt nöjd med mitt nu, självklart har jag höga förväntningar på framtiden, men skulle det inte gå som jag vill så är inte de hela världen heller, för jag har fortfarande nuet.;) (även då i framtiden alltså) haha Ja ni fattar kanske och gör ni inte det så kan jag inte förklara det bättre vilket som.;)
Men jag brukar tänka på det dom gånger jag har en dålig dag, att jag har världens finast familj, underbara vänner och den mest fantastiska sambon som finns (i min värld).;) Se det positiva i livet, se färgerna i världen och njut av dofterna istället för stanken. (Pretentiöst jag vet men Hey, är det sant så är det)
LEV & MÅ

Kommentarer
Postat av: mor

Håller verkligen med dig. Det tillför inte livet och livskvaliten ett skit att gräma sig över vad som kunde ha varit eller skulle ha varit. Livet är nu, lev det nu, det går inte i repris:D Kram

2011-01-31 @ 11:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0