2001 a space odyssey

har jag just sett...den är alltså 2h och 28 minuter (med eftertexter räknat) och på den här tiden kan jag inte bestämma om jag tycker den är bra eller dålig..

samtidigt som den är väldigt lång och det är väldigt få repliker i filmen så går tiden fort..Det jag kan konstatera är då att det är en estetiskt tilltalande film, snyggt gjord med tanke på att den är producerad 1968..mycket mäktig musik..men även mycket skum musik, handlingen är enkel men som ändå konstigt nog intressant...

nej jag vet inte om jag ska hissa eller dissa...
nöjer mig med att säga att det är en klassiker som ändå är sevärd om man kan tänka sig att inte veta vad man tycker efter att ha sett den..något särskilt har den iallafall..;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0