Dagens orättvisa.

Ja, de är väl så att livet inte är rättvist. Till att börja med så vaknade jag halv åtta, då min väckare brukar ringa, men idag var en ställd på halv nio eftersom vi börjar tio. Onödigt att vakna så tidigt då. Men de var väl inte hela världen. Så jag stiger upp och gör mig klart. DÅ börjar Chrille snarka, han brukar nästan aldrig snarka, och de slår mig att han får sova hur länge han vill idag för han har sportlov. =( Detta existerar inte på högskolan har jag fått lära mig. Det enda som finns då är röda dagar och sommarlov, inte ens  julen är helt ledig!(!) Gräsligt. Så nu sitter jag här och är tok vaken, för att gå till skolan och ha en lektion mellan 10 och 12..Sen ska vi träffas med gruppen och göra grupparbete, har ingen aning om hur lång tid det kommer att ta men de är stor risk att vi blir sittandes till kl fyra.
Det känns lite tungt att verkligheten är att kommande 3 åren kommer jag inte att ha någon annan ledighet än sommaren, och då kommer man jobba. Men jag får ju en utbildning (eller ja får och får jag betalar minnsan för den).
Ne nog med negativitet! Ha!
Igår efter skolan så blev de en färd till bergsbyn för att gratulera Chrilles syster som fyllde tretton. Taco middag och marängswisch till efterrätt. Går inte riktigt hand i hand med min livs stil men de var gott i alla fall. Man måste få fuska ibland :P. Chrille passade även på att vara datasupport på deras laptop, han vågade sig till och med på att skruva upp den. HA! De tyckte jag var modigt gjort..Men den fungerade då faktiskt sen. Så var hans fyra månaders lill kusin där. Sötare, tystare och snällare bebis har jag aldrig träffat på. Med andra ord inte en bra bebis om man har tänkt vänta med barn skaffandet. :P
Kom i alla fall hem och läste lite barnkonvention, tvingade även Chrille till att se New Moon. Han var väl inte överförtjust i den. haha.:P Men jag tyckte den var ganska bra. Tycker att skådespelarna spelar bra, vet dock inte om jag fattar hypen över filmerna. SÅ bra är dom inte, men de är bra tidsfördriv.:)
Nej nu ska jag gå och peta på Chrille tills han slutar snarka och sen ska jag gå till skolan.:P

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nej twilight-filmerna är inte jättebra. Böckerna är bättre =)



Men har som fåttför mig att filmerna är bättre om man lästböckerna, för tycker inte dom får med hela historien i filmen.

2010-03-12 @ 11:14:04
URL: http://codezero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0