Saker att göra.

...när man inte vill göra "läxan" (dvs glömma bort skolan en stund).
1. Rensat blommorna på toa från gula & döda blad.
2. Vattnat dom andra blommorna
3. Gjort matlådor
4. Titta på när Chrille diskar
5. sen titta på när Chrille spelar.
6. Blogga.;)
7. Måste ju se veckans serier just idag!
Men jag har faktiskt lyckats knåpa ihop en A4 som var minimum för den uppgiften! Så jag är nöjd.:D
Jag har funderat..visst skulle det vara trevligt att vara rik?
Ha så mycket pengar att man inte behövde tänka? Men samtidigt...så tror jag inte att jag skulle bli så annorlunda (haha), nej men jag skulle nog fortsätta på mitt jobb på akvariecenter, bo kvar i lägenheten ett tag till och studera, dock utan studielån. Visst, jag skulle köpa en ny soffa och kanske en egen bil och ta körkortet. Men jag skulle fortfarande handla på alla tre stormarknaderna i stan för att få ihop billigaste matkassen och ha sten koll på vad allt kostade.:P Jag skulle fundera både en och två gånger innan jag köpte något nytt. Man kanske skulle gå på bio mer och kanske köpa nya kläder lite oftare. Men jag tror inte jag skulle börja resa en massa och köpa en super ny bil och riktigt "Flascha" med pengarna..Vardagslyx is the name of the game för min del.:D Kanske inte skulle skriva så noggrant uträknade matlistor som det görs nu, och jag kanske inte skulle ha ett så "litet" akvarium som jag har nu, tror troligen det är Chrille som skulle gå mest Wild&Crazy då det kommer till ljudsystem och bilar.:P Men jag är ju som mer eller mindre en bromskloss när det kommer till bilar iallafall..
Men när man tänker på det så skulle det göra stor skillnad om man tex blev hundra tusen kronor rikare..det skulle ju inte vara så länge men det skulle ändå göra stor skillnad i den dagliga ekonomin. Men jag känner ändå att jag har det ganska bra, speciellt då man börjar prata om hemlösa, barn i U-länder, fattiga barn i Sverige som inte får julmat på bordet, eller ja kanske knappt mat på bordet överhuvudtaget..
Nej, vi svenskar vi klagar för mycket. Jag har det tokigt bra.:D (fast lite bättre kan man ju alltid ha det.:P)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0