Dålig sömn & helg.

Ja, la mig som vanligt där vid tolv. Kändes bra, somnade som vanligt direkt. Vaknar med ett ryck kl 4.45 för att någon skriker som en stucken gris i trapphuset, konstaterat att det troligen är våran granne "Alkoholisten" som har haft fest. Det är en av hans "gäster" som tydligen inte vet hut att gå hem eller gå in på festen igen. Känner mig lite obekväm med att konfrontera för mig okända , onyktra och eventuellt påverkade människor då dessa kan vara relativt labila. Jag ligger i ca 45 minuter och lyssnar på hur den här människan skriker, pratar för sig själv , är tyst och sen börjar om att sjunga igen. Jag väcker Chrille för att fråga om han tycker att det hörs mycket och om man är över känslig om man ringer polisen.Ligger och velar i ytligare en halv timme innan jag faktiskt tar och ringer polisen.
Polisen kommer ca 10 minuter efter att vi lagt på luren, så kl kanske var fem i sex/sex ungefär. Sex över sex så ser Chrille polisbilen köra iväg och det har äntligen blivit tyst i trapphuset.
Har också fått höra att samma människa har stått och ringt på "Alkoholistens" stackars grannars dörr hela natten typ och att polisen faktiskt tog in människan för till nyktring.
Inte roligt, dom hade visst haft samma känsla som jag om att inte våga säga till liknade klientel då man inte vet vad som intagits och vilken reaktion man kan få.
Ringde i alla fall bo värdinnan vid elva tiden idag och meddelade att jag hade ringt polisen och varför. Hon berättade att två av mina grannar redan ringt och klagat på oljudet. Så de skulle pratas med grannen som levt om och förhoppningsvis så blir det lugnt sen.:)
Men detta resulterade i att min natt sömn blev störd..lyckades somna om efter att polisen farit men det blir ju som ändå inte på samma sätt man får vila då sömnen blir störd.
Men men, har haft en föreläsning från tio till tolv. Ganska lämpligt. Sen satt jag & Chrille i Campus Biblioteket till kvart i fyra och läste. Jag läste kurs litteratur och Chrille läste nån ljud tidning.:P (eller ja ganska många faktiskt ) :P
Kom hem stekte fiskpinnar och potatis kroketter och nu sitter jag och lyssnar på Chrille som diskar.
:D Ganska skönt höra någon annan göra något.:P hehe Men sen blir det väl att mysa framför någon film/serie resten av kvällen och ta igen den förlorade sömnen då man är helt ledig imorgon.:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0